![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Prace wielotematyczne" Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii. tom 7 Fiedeń Ł., Anielska K. (red.), 2019, Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii. tom 7, IGiGP UJ, Kraków. ISBN 978-83-64089-53-4 Język publikacji: polski Cena: 25.00 PLN (w tym 5% VAT). Spis treści
Wpływ likwidacji cukrowni w Brześciu Kujawskim na wybrane aspekty społeczne i przestrzenne rozwoju miejsko-wiejskiej gminy
Park narodowy a planowanie przestrzenne w gminach - przykład Magurskiego Parku Narodowego
Redukcja fali powodziowych przez Zbiornik Wodny Świnna Poręba na Skawie w latach 2010 i 2014
Trzecie miejsce - między klasyczną teorią a jej współczesnym znaczeniem
Konflikty przestrzenne wokół Placu Nowego na krakowskim Kazimierzu
Pożary lasów na świecie - uwarunkowania ich powstawania i metody badań
Wirtualne atrakcje turystyczne i ich przestrzenne zróżnicowanie w Polsce i Europie
Aplikacje mobilne w Łodzi i województwie łódzkim Mobile applications in Lodz and the Lodz Voivodeship . Zarys treści: Jednym z najważniejszych czynników wpływających na rozwój współczesnej gospodarki i marketingu było wprowadzenie nowoczesnych technologii informacyjnych, czyli początkowo Internetu, a obecnie mobilnych technologii informacyjnych. Fundamentalne znaczenie mają w kwestii korzystania z powyższych technologii m.in. aplikacje mobilne. W artykule przedstawiono wyniki badania ankietowego, którego głównym celem było poznanie opinii na temat aplikacji mobilnych przeznaczonych dla przestrzeni miejskiej Łodzi i województwa łódzkiego oraz próba oceny wybranych aplikacji według odpowiedzi osób posiadających urządzenia mobilne i korzystających z nich. Wyniki prezentowanej ankiety wskazują : najpopularniejsze urządzenia mobilne wytypowane przez użytkowników aplikacji mobilnych, częstotliwość korzystania z wybranych typów aplikacji oraz wyniki oceny użyteczności ośmiu najczęściej pobieranych aplikacji dotyczących przestrzeni miasta i województwa łódzkiego. Ankietowani odpowiedzieli ponadto na pytania związane z częstotliwością korzystania z technologii NFC oraz kodów QR jako narzędzi Systemu Informacji Przestrzennej w mieście. Korzystanie zarówno z technologii NFC, jak i kodów QR ściśle związane jest z koniecznością posiadania dedykowanej aplikacji mobilnej. Zakres nie był przypadkowy, gdyż Strategia promocji Łodzi i województwa łódzkiego od wielu lat ukierunkowana jest na kreowanie wizerunku miasta nowoczesnego i innowacyjnego. Przykładami tego typu działań są m.in. projekty : Łódź Kreuje Innowacje, Promocja Marki Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych, czy też zapisy w Strategii marki i promocji miasta Łódź na lata 2012-2016 oraz Strategia promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016. W dokumentach tych wiele uwagi poświęcono narzędziom innowacyjnym. W artykule przedstawiony został też przegląd literatury z dziedziny marketingu mobilnego oraz e-turystyki w kontekście wykorzystania aplikacji mobilnych. Badanie to miało charakter statyczny. Słowa kluczowe: aplikacje mobilne, marketing mobilny, narzędzia mobilne Słowa kluczowe (w języku angielskim): mobile applications, mobile marketing, mobile tools Fiedeń Ł., Anielska K. (red.), 2019, Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii. tom 7, IGiGP UJ, Kraków, s. 141-153. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ ISBN 978-83-64089-53-4
Smart living w krakowskim smart city
Teoria ośrodków zachowania - propozycja zastosowania w badaniach przestrzeni publicznych
Detekcja zmian roślinności wysokiej Krakowa w latach 2016 - 2017 przy wykorzystaniu analizy GEOBIA zobrazowań satelitarnych RapidEye (Planet) |
|||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2023" |