![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Prace wielotematyczne" Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii. tom 7 Fiedeń Ł., Anielska K. (red.), 2019, Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii. tom 7, IGiGP UJ, Kraków. ISBN 978-83-64089-53-4 Język publikacji: polski Cena: 25.00 PLN (w tym 5% VAT). Spis treści
Wpływ likwidacji cukrowni w Brześciu Kujawskim na wybrane aspekty społeczne i przestrzenne rozwoju miejsko-wiejskiej gminy
Park narodowy a planowanie przestrzenne w gminach - przykład Magurskiego Parku Narodowego
Redukcja fali powodziowych przez Zbiornik Wodny Świnna Poręba na Skawie w latach 2010 i 2014
Trzecie miejsce - między klasyczną teorią a jej współczesnym znaczeniem
Konflikty przestrzenne wokół Placu Nowego na krakowskim Kazimierzu
Pożary lasów na świecie - uwarunkowania ich powstawania i metody badań
Wirtualne atrakcje turystyczne i ich przestrzenne zróżnicowanie w Polsce i Europie Virtual reality tourist attractions and their spatial diversity in Poland and Europe Zarys treści: poznawczych potencjalnego turysty. Sytuację analogiczną w obu przypadkach zauważono również w kontekście przestrzennego zróżnicowania wirtualnych atrakcji turystycznych, które koncentrują się w południowych częściach Polski i Europy. Słowa kluczowe: wirtualna przestrzeń turystyczna, wirtualne atrakcje turystyczne Słowa kluczowe (w języku angielskim): Celem artykułu jest ukazanie definicji wirtualnych atrakcji turystycznych oraz wskazanie na ich przestrzenne zróżnicowanie w Polsce i Europie. W pierwszej części artykułu omówiono typologię i współczesne trendy w rozwoju atrakcji turystycznych. Podkreślić trzeba także w tym miejscu technologizację turystyki, szczególnie istotną w XXI wieku. Wprowadzone zostało także pojęcie wirtualnych atrakcji turystycznych traktowanych przez autora jako rzeczywisty element systemu turystyki mający swoje odzwierciedlenie w świecie wirtualnym, w wyniku którego zachodzić może zjawisko wirtualnego ruchu turystycznego. Drugą część oparto na badaniu aplikacji mobilnych pochodzących z oficjalnych źródeł dystrybucji i działających w systemie Android. Aplikacjami tymi są m.in. World Heritage in Poland, Sites in VR, VR Cities, Visit Norway VR. Wyniki analizy zebranych materiałów przedstawiono graficznie przy wykorzystaniu metody punktowej i kartodiagramu. Na podstawie przeprowadzonych badań wskazać należy na dominującą rolę atrakcji antropogenicznych w obu analizowanych obszarach, która wynikać może z większych możliwości 07_Korinth.virtual reality attractions, virtual tourist space Fiedeń Ł., Anielska K. (red.), 2019, Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii. tom 7, IGiGP UJ, Kraków, s. 127-139. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ ISBN 978-83-64089-53-4
Aplikacje mobilne w Łodzi i województwie łódzkim
Smart living w krakowskim smart city
Teoria ośrodków zachowania - propozycja zastosowania w badaniach przestrzeni publicznych
Detekcja zmian roślinności wysokiej Krakowa w latach 2016 - 2017 przy wykorzystaniu analizy GEOBIA zobrazowań satelitarnych RapidEye (Planet) |
|||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2023" |