![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Prace wielotematyczne" Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii. tom 7 Fiedeń Ł., Anielska K. (red.), 2019, Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii. tom 7, IGiGP UJ, Kraków. ISBN 978-83-64089-53-4 Język publikacji: polski Cena: 25.00 PLN (w tym 5% VAT). Spis treści
Wpływ likwidacji cukrowni w Brześciu Kujawskim na wybrane aspekty społeczne i przestrzenne rozwoju miejsko-wiejskiej gminy
Park narodowy a planowanie przestrzenne w gminach - przykład Magurskiego Parku Narodowego
Redukcja fali powodziowych przez Zbiornik Wodny Świnna Poręba na Skawie w latach 2010 i 2014
Trzecie miejsce - między klasyczną teorią a jej współczesnym znaczeniem The third place - between classic theory and its contemporary meaning Zarys treści: Trzecie miejsce, według R. Oldenburga, to przestrzeń spotkań, która oferuje swobodę, możliwości interakcji z innymi uczestnikami życia miejskiego oraz wypoczynku poza domem i pracą. Funkcjonuje ono jako przestrzeń zapewniająca kontekst dla spontaniczności, budowania społeczności i ekspresji emocjonalnej. Jest to więc nieformalne miejsce ogniskujące życie pozadomowe społeczności lokalnych. Jednak w dobie postępujących współczesnych procesów transformacji przestrzeni miejskiej ulega ono głębokim przemianom. Coraz częściej w literaturze pojawia się idea przeniesienia trzeciego miejsca do sfery wirtualnej. Niewątpliwie nową cechą trzeciego miejsca jest obecność w jego przestrzeni technologii informacyjno-komunikacyjnych. Zmienia to całkowicie pojmowanie i działanie tego miejsca, gdyż jego istnienie poza sferą fizyczną dostarcza użytkownikom nowych możliwości i doświadczeń. Przestrzeń wirtualna może być obecnie pierwszym wymiarem styku z trzecim miejscem. Coraz częściej w sferze online odkrywamy i poznajemy trzecie miejsce, a także doświadczamy go po raz pierwszy. Powstają zatem pytania : jakie są współczesne uwarunkowania istnienia trzeciego miejsca i jakie są ich perspektywy rozwoju ? Słowa kluczowe: trzecie miejsce, placemaking, technologie komunikacyjno-informacyjne, przestrzeń wirtualna Słowa kluczowe (w języku angielskim): third place, placemaking, information and communication technologies, virtual space Fiedeń Ł., Anielska K. (red.), 2019, Współczesne problemy i kierunki badawcze w geografii. tom 7, IGiGP UJ, Kraków, s. 67-82. Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ ISBN 978-83-64089-53-4
Konflikty przestrzenne wokół Placu Nowego na krakowskim Kazimierzu
Pożary lasów na świecie - uwarunkowania ich powstawania i metody badań
Wirtualne atrakcje turystyczne i ich przestrzenne zróżnicowanie w Polsce i Europie
Aplikacje mobilne w Łodzi i województwie łódzkim
Smart living w krakowskim smart city
Teoria ośrodków zachowania - propozycja zastosowania w badaniach przestrzeni publicznych
Detekcja zmian roślinności wysokiej Krakowa w latach 2016 - 2017 przy wykorzystaniu analizy GEOBIA zobrazowań satelitarnych RapidEye (Planet) |
|||||||||||||||||||||||||||
© IGiGP UJ "2023" |