![]() |
||||||||
|
Publikacje Inne publikacje w grupie tematycznej "Geografia społeczno-ekonomiczna" Człowiek media środowisko Biernacki W., 2010, Człowiek media środowisko, IGiGP UJ, Kraków. ISBN 978-83-88424-50-2 Język publikacji: polski Cena: 19.95 PLN (w tym 5% VAT).
Spis treści 1. Dlaczego media interesują geografa? ....7 1.1. Cel i zakres opracowania ....12 1.2. Podstawowe terminy ....15
2. Geograf, medioznawca i socjolog wobec relacji człowiek - informacja ....19 2.1. Percepcja i poznanie środowiska ....19 2.1.1. Pośrednie źródła informacji w badaniach geograficznych ....20 2.1.2. Media masowe źródłem informacji o środowisku ....21 2.2. Ewolucja poglądów dotyczących wpływu mediów ....25 2.3. Społeczne konstruowanie wiedzy o środowisku ....28
3. Media masowe o środowisku ....31 3.1. Podstawy metodologiczne badań ....31 3.1.1. Analiza zawartości mediów - klucz kategoryzacyjny ............... 31 3.1.2. Charakterystyka analizowanych mediów ................................... 35 3.2. Zjawiska ekstremalne ....38 3.3. Stan środowiska ....44 3.4. Komponenty powłoki ziemskiej ....48 3.5. Zjawiska globalne ....53 3.5.1. Efekt cieplarniany ....53 3.5.2. Warstwa ozonowa ....57 3.5.3. Poziom wód oceanicznych ....59
4. Wiedza i aktywność prośrodowiskowa w społeczeństwie 63 4.1. Podstawy metodologiczne badań ....63 4.1.1. Lokalizacja badań ankietowych ....64 4.1.2. Charakterystyka badanej próby ....66 4.2. Postrzegane źródła informacji ....66 4.2.1. Użytkowanie mediów masowych i Internetu ....69 4.2.2. Autorytet przyrodniczy ....72 4.3. Wiedza o funkcjonowaniu zjawisk przyrodniczych ....74 4.3.1. Częstotliwość występowania zjawisk ekstremalnych ....76 4.3.2. Wahania poziomu wód oceanicznych ....77 4.3.3. Pochodzenie zmian grubości warstwy ozonowej ....78 4.3.4. Czas powstania efektu cieplarnianego ....79 4.4. Deklaratywne działania na rzecz środowiska ....81
5. Kulturowy obieg informacji środowiskowych ....89 5.1. Cechy nadawców ....89 5.2. Cechy odbiorców ....92 5.3. Przekaz a wiedza ....93
Bibliografia ....99 Summary ....113 Spis tabel ....119 List of tables . ....120 Spis rysunków ....121 List of figures ....122
Załączniki ....123 Załącznik 1. Kewstionariusz ankiety ....125 Załącznik 2. Karta kodowa - prasa ....131 Załącznik 3. Karta kodowa - radio ....135 Załącznik 4. Karta kodowa - telewizja ....139 |
|||||||
© IGiGP UJ "2021" |